1-2-3-DUCHAMP!

een visuele analyse van Marcel Duchamp . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Gorik Lindemans

.
2012-. . . .  :  … spelen we nu, of wat?

.
Ik ben in 1956 geboren.
Ik las in november 2011 voor het eerst iets over Duchamp: Duchamp confisqué, Marcel retrouvé vanPhilippe Sers (Edition Hazan, Paris 2009).
Ik leerde zo ‘Etant donnés’ kennen en ik zag waarover dit werk ging.
Ik ben andere werken gaan analyseren en ik begreep steeds meer.
Ik vond het belangrijk dat u dit ook zou zien: Duchamps laatste wens.
U mag me gerust pornografie verwijten.
Ik heb u enkel De Sleutels  doorgegeven met een erg lang, visueel verhaal.
U keek intussen geruime tijd door zijn bril.
U zal nu voor altijd blijven zien hoe Marcel Duchamp zag.
U zal ook meespelen met zijn ‘verstoppertje’.
Ik wou gewoon de eerste zijn die riep: “1-2-3-DUCHAMP!
U nog meer kijk- en speelplezier toewensend, groet
ik
u.

Gorik Lindemans

http://goriklindemans.wordpress.com/
e-mail:
gorik[at]zuper[dot]com

Opgedragen aan Hilde Lauwers

Met dank aan Philippe Sers, die het balletje aanreikte
en aan Ann, Carine, Hilde, Jan, Johan, Leonoor en Pieter, die meehielpen de richting te bepalen van het rollen.

.
1. 6. 2012
Brussel
België
.
.
Ter gelegenheid van de 100ste verjaardag van ‘Nu descendant un escalier’.

.
.
.
.
.

 .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .  .
Ref.
: Gorik Lindemans (© 2012)
2012 – . . . .  :   … spelen we nu, of wat?
1-2-3-DUCHAMP! een visuele analyse van Marcel Duchamp
eentweedrieduchamp.wordpress.com

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
..
.
..
.

.

.
.
.
.

.
.
.
.
.
.
.
.

.